Tagliatelle med ramslökspesto

I går hade jag planerat att göra mina egen ramslöksravioli. Tillbehören var införskaffade men väl hemma vid kvällningen var jag bara trött och hungrig. Höga ambitioner är bra men Barillas halvfärdiga tagliatelle är inte så dum den heller. Därför blev det istället en "tagliatelle con pesto di aglio orsino", en tagliatelle med ramslökspesto.

ramslök
"Tagliatelle con pesto di aglio orsino"

Det är i stunder som dessa det är tacksamt att ha en burk ramslökspesto i kylskåpet. Till tagliatellen serverade jag knapriga parmachips som jag grillat några minuter på hög värme i ugnen. Självfallet kom dessa inte med på bild eftersom saker och ting inte ville bli som planerat denna dag. Men en lyxig middag på några få minuter blev det i alla fall. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Var finns ramslöken?

Vad är ramslök och inte ramslök?

Går det att frysa ramslök?